Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

ontsteking suzuki tsx

bart
datum: 2006-07-25 19:49:45nr: 13873

hallo, ik heb een suzuki tsx die een te kleine vonk geeft ik heb de hele ontsteking al vervangen (door een 2de handse)maar hij doet nog het precies hetzelfde, wat kan de oorzaak zijn, een lek stroom?

mvg. Bart

Wouter Van Overwalle
(woutervanoverwalle bij hotmail punt com)
datum: 2007-05-12 12:25:54nr: 18866

Hallo
Waar vond je deze ontsteking want ik ben er hopeloos naar op zoek maar vind er geen?????

MVG
Wouter

xavier
(xavier-123 bij hotmail punt com)
datum: 2007-05-28 09:25:40nr: 19144

je bobine al doorgemeten?
datw as het bij mij tenminste

vince
(outvincent bij hotmail punt com)
datum: 2007-05-30 00:31:52nr: 19177

op marktplaats in rosmalen heeft iemand blok onderdelen dus ook ontstekingen denk ik

vince
(outvincent bij hotmail punt com)
datum: 2007-05-30 00:33:34nr: 19178

kleine vonk kan door de bobine komen zit onder je tank aan bougiekabel

xavier
(xavier-123 bij hotmail punt com)
datum: 2007-05-30 09:24:34nr: 19180

gewoon effe multimeter erop zetten en kijken of hij piept

suzuki tsx 1978
(eelkje_enroy bij hotmail punt com)
datum: 2011-02-06 20:54:31nr: 36007

hallo allemaal
ik zit met het zelfde probleem
hij vonkt wel en krijgt beziene maar loopt niet!
heb op de accu gemeten waarde
off 0
on en p met compresie tussen de 0.75 en de 3,5 v
wie kan mij helpen?????

Kurt
(Jackall40 bij msn punt com)
datum: 2011-02-06 22:04:27nr: 36009

Gekend probleem bij die TSX-en. Dat is het spoeltje in de motor die stuk is. Je krijgt nog wel vonk, maar als je er een stroboscooplamp zou opzetten, dan zou je zien dat die vonk veel te laat komt. Er zit maar n spoel voor de ontsteking in de stator, dus geen aparte 'pulsspoel'. Heb het al een paar keer moeten vervangen op een TSX. Die spoeletjes zijn overigens dezelfde als in zo'n kindercrossertje van Suzuki. En dan denk je dat je degelijk Japans spul hebt, maar als het spoeletje aankomt, steekt het lekker in een verpakking van Hyosung :-)

Kurt
(Jackall40 bij msn punt com)
datum: 2011-02-06 22:23:54nr: 36012

Eelkje, als ik je bericht nog eens goed lees, vraag ik me wel af wat je bedoelt met 'compressie tussen de 0.75 en 3.5v'?

accu
datum: 2011-02-07 07:22:53nr: 36015

Hij drukt op het knopje en meet dan zijn accuspanning.

Accuutje is dus leeg.

FD
(info bij fd-motoren punt nl)
datum: 2014-01-06 16:15:13nr: 44500

Beste Jackall,
zo zie je maar dat ook Japanse merken vertrouwen op de Koreaanse kwaliteit van hyosung :-) (Suzuki heeft daar overigens 10 jaar lang de motorblokken van de SV laten bouwen...dus er zullen wel meer van die verpakkingen in Japan liggen)

mario
(mariovanbragt bij gmail punt com)
datum: 2014-05-20 16:42:50nr: 45257

even een vraag waar aan kan ik zien of ik een elektrische ontsteking of een met kontakt punten mvgr mario

E
datum: 2014-05-20 17:03:42nr: 45258

Een met contactpunten s electrisch.

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-05-21 13:05:43nr: 45265

Contactpunten wonen doorgaans achter het vliegwiel. Carterdeksel verwijderen, door de gaten in het vliegwiel gluren. Dan zie je punten en condensator. Als het vliegwiel geen gaten heeft zal de zaak wel puntloos zijn

Mario
datum: 2014-05-26 23:44:42nr: 45297

Weet iemand hoe je een ontsteking moet monteren bij een suzuki tsx? Ik ben er ondertussen achter dat ik een electrische ontsteking heb.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl