Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

Benzineverbruik 650 cc Harley Davidson Liberator 1943

saverio
datum: 2009-03-29 21:09:58nr: 27803

Beste mede motorrijders. Kan iemand mij vertellen wat een Harley Davidson Liberator uit 1943 (650 cc)aan benzine verbruikt? Ik sta voor een aankoop maar wil graag eerst weten hoeveel ie gebruikt.
Hartelijk dank vast voor je reactie.

Rudyhadee
(ruinalro.seidel bij home punt nl)
datum: 2009-03-30 07:22:07nr: 27806

Uitgaande van de "750"cc Liberator,(45Ci)is dit ongeveer 1:16/1:17.
650cc uitvoering is mij niet bekend.

saverio
datum: 2009-03-30 21:03:29nr: 27815

Hartelijk dank voor je snelle reactie op mijn oproep. Is er ergens een site waar het benzineverbruik van Harley Liberators vermeld staat en evt. andere klassiekers en hun verbruik?
Hartelijk vast voor je reactie.

M. vr. gr. Saverio

marcel
datum: 2009-03-30 21:05:35nr: 27816

Een klassieker koop je toch niet om zijn verbruik?

steven
(s.doolaar bij tiscali punt nl)
datum: 2009-03-30 21:07:12nr: 27818

Hoi ...1 0p 16 ...17 moet te doen zijn
ik heb mn Liberator al 21 jaar en het zijn waanzinige degelijke motoren waar je heel (als je een goede hebt) wat probleemloze km mee kan rijden
Ik ben er mee naar Frankrijk ,England ,duitsland , belgie mee geweest
voor op de snelweg is ie inmiddels wat minder geschikt vindt ik tegenwoordig.
je kan er evt wel mee tussen het vracht verkeer meekomen
veel plezier



Sav
(saveriorekers bij hotmail punt com)
datum: 2009-03-31 20:19:16nr: 27825

Hartelijk dank voor jullie reactie op mijn oproep. Fijn dat jullie er antwoord op hebben gegevens. Want als je dagelijks op de motor naar het werk wilt, dan is het benzineverbruik toch wel handig om te weten ;-) Gr. Saverio

Dolf
(Dolf bij motorblaadje punt nl)
datum: 2009-04-02 12:27:16nr: 27844

Fantastisch! Een Liberator als woon werk machine! Daar werden ze in 1950 ook voor gebruikt. Maar je klinkt technisch wat onbevangen. Weet je waar je aan begint? Bij dagelijks gebruik zit er een hoop onderhoud aan zo'n ding hoor! En de remmen zijn in het huidige verkeer op zijn minst opwindend.

Rudyhadee
(ruinalro.seidel bij home punt nl)
datum: 2009-04-02 12:31:47nr: 27845

Dolf:

Welke remmen?

Dolf
(Dolf bij motorblaadje punt nl)
datum: 2009-04-02 16:23:07nr: 27848

@ RudyHadee. Als in zoals een kennis van me zei: "Ik weet dat hij oud is. Ik weet dat hij geld waard is en ik weet dat ik geen remmen heb". Maar door super anticiperend te rijden stuurde hij toch als een gedrogeerde pizaacourier. Remmen is voor watjes. Met mijn Uralcombi boytste ik na een noodstop van een minuut of tien tegen een busje bouwvakkers. Die kwamen buikrollend naar buiten. De insteek was "gaan we vechten of gaan we drinken? Het wewrd laat in Hummelo... Proost

Rudyhadee
(ruinalro.seidel bij home punt nl)
datum: 2009-04-03 06:39:23nr: 27852

Leuke formulering der Nederlandse taal Dolf, noodstop na 10 minuten!!!
Maar op dit soort motoren moet je nu eenmaal een vooruit ziende blik hebben om op tijd tot stilstand te kunnen komen.
Enige vorm van anticiperen is ons niet vreemd.

Heb het zelf ook eens gehad, vrachtwagen zag mij over het hoofd, moest ik wel alle ankers uitgooien om op een redelijk normale manier tot stilstand te komen, ging gelukkig goed en de vrachtwagen chauffeur heb ik bij het eerst volgende stoplicht fijntjes gewezen op zijn blinde rijstijl.
Hij had me niet gezien, zei hij.

Spannend rijden, zo'n machine.............

hd42wla
(hd42wla bij wanadoo punt nl)
datum: 2009-04-03 13:01:06nr: 27853

Ik zou me graag ook in deze "dicussie" willen voegen door te willen stellen dat de remmen niet zo heel slecht zijn.
Zeker als je ze wat beter laat werken met behulp van moderne materialen in de vorm van zachte remvoeringen.
Deze kunnen over de hele oppervlakte van de remschoen worden gelijmd.
Tevens is het mogelijk de trommels te laten optimaliseren door ze te laten "straal draaien" waardoor ze exact in het hart van de wielnaaf komen.
Ik zelf krijg mijn Liberator wel in een korte afstand gestopt, zelfs kan ik gemakkelijk het achterwiel laten blokkeren.
En dat met een eigen gewicht van 115kg.
Wel ben ik het er mee eens dat een Liberator moet rijden en niet stil staan.

jaap castricum
(jaapcastricum bij gmail punt com)
datum: 2013-09-30 19:58:05nr: 44095

650 cc is vermoedelijk een B.S.A een cilinder die een periode gevoerd is onder de naam Harly Davidson ik heb in de jaren vijftig met een liberator gereden door heel Nederland als dragline machinist een geweldige motor alleen de koppeling en de korte ketting gingen weleens stuk in de nacht repareren volgend ochtend op tijd aan het werk. zomer en winter een harde tijd met de kleding van die tijd, later ben ik de B.S.A. 650 CC gaan rijden dat waren ook zijkleppers onverwoestbaar

s.doolaar
datum: 2013-10-01 16:23:22nr: 44099

wat wel grappig is, is dat ik voor de zomer de orginele HD bougies er in gezet heb die al 20 jaar op een plankje lagen en dat ik nu dus iedere 70 mile maar 5 liter benzine tank in plaats van 7 liter met andere bougies (had ik dat maar 20 jaar eerder geweten )




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl