Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

casal k270

koos
(jjg.woudberg bij home punt nl)
datum: 2010-08-01 18:31:36nr: 33402

Al enige tijd heb ik een casal k270. 125cc.
Ik kreeg hem nooit lekker aan het lopen, wat ik ook deed het ging steeds minder goed. Tot ik de gasfabriek maar weer eens uit elkaar haalde en dit keer ook maar eens de choke er uit sloopte.
Er zat een stukje kurk in en dat was langzaam aan het vergaan, vandaar dat het steeds slechter ging. Heb het kurkje vervangen door een rubber uit een andere carburateur en hij loopt weer zoals het moet.
Nou ja moet? Volgens mij kan het beter, in mijn speurwerk naar het slechte lopen ben ik ook met de ontsteking aan het klooien geweest.
Wie kan mij de juiste ontstekings gegevens geven, eigenlijk is alle info welkom over dit toch niet alledaagse motortje.
bvb. dank en met vriendelijke groeten, Koos

Dolf
(dolf bij motorblaadje punt nl)
datum: 2010-08-01 22:45:47nr: 33408

Is dat geen licentie Zundapp KS 125 blok. In Toldijk zit ergens een Zundapp specialist die indertijd een stel van die dingen had staan. Zoek eens onder Massink. Succes

fred1
datum: 2010-08-02 09:06:09nr: 33411

casal k270 indrukken bij googele en je hebt zowat alles
zelfs op speurders staan 3 orginele foto's te koop

suc6

koos
(jjg.woudberg bij home punt nl)
datum: 2010-08-02 12:30:45nr: 33415

Bedankt mannen maar heb de benodigde info nog niet kunnen vinden.
Klakkeloos de gegevens van de Zundapp overnemen zal volgens mij niet gaan omdat er toch enige verschillen in zitten.
De casal heeft maar 12 pk, de Zundapp's zo'n 16 tot 18 pk.
Specifieke gegevens die ik [eerstvoorlopig] nodig heb.
1 voorontsteking [+ lichthoogte van contactpunten]
2 bougie warmtegraad
3 stand van de gasnaald
4 maat van de hoofdsproeier
Nu kan ik dat proefondervindelijk allemaal wel uitvogelen maar als ik de standaard afstelling heb vergemakkelijkt dat wel het e.e.a

erikprins
(erikpr1ns bij Hotmail punt com)
datum: 2013-10-08 08:10:10nr: 44142

ik heb ook een k270 en net als jij had ik ook het probleem van het kurkje dat was vergaan.
de ontsteking doet het bij mij het best als de contact punten net voor het dodepunt van de zuiger open gaan misschien dat je dit eens kan proberen?
mvg erik.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl