Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

Aankoop advies kawaski Bobber 750 vulcan b,j, 1986

jop
(jop_op bij hotmail punt com)
datum: 2012-09-07 09:51:17nr: 41215

Ik ben van plan om weer motor te gaan rijden.
En heb mijn oog laten vallen op een Kawasaki 750 cc vulcan Bobber uit 1986 Wie kan mij vertellen waar ik opletten moet bij een aankoop van deze motor
Hoor het graag van jullie

fred1
datum: 2012-09-07 10:59:04nr: 41216

Bobber ? dus verbouwd ? gaan we van uit

Het frame mag niet verlast zijn of er moet een eigenbouw kenteken bij zijn anders is hij eigenlijk niet te verkopen

banden nog genoeg profiel
zit en hangt de bedrading er netjes bij, geen hobby oplossingen te zien zoals kroonsteentjes plakband kluwen draad enz

speling op het balhoofd mag niet

Blok droog , start meteen en blijft netjes draaien geen rook uit de demper (s) Geen verhalen er bij hij is nog koud of moet een beurtje hebben, carburateurs afstellen enz enz

even flink doorstarten met de dodenmans knop om ,dan komt er een slechte accu meteen uit als hij na een seconde of 10 er mee gaat stoppen

vering werkt zonder deinen en lekt niet

Ding remt goed ? , schijven hebben geen inloop sporen, of zijn zo dun als een cd dan zijn ze versleten , schakelt soepel, rijd soepel weg (koppeling )kruipt niet met in getrokken koppeling en geeft geen echte rammel geluiden

lakwerk nog netjes, geen afgesleten verkrachte bouten en moeren te vinden

klopt het kenteken met het framenummer, en staat deel 2 nog met b.v een maand of twee op zijn naam is het meestal een handelaar of een miskoop van de verkoper

werken alle lampen , oliedruk lampje gaat uit ?
als er een ketting op zit kijk of deze een strak punt heeft met het draaien van het wiel, zo ja is deze ook versleten , en het tandwiel maag geen tanden hebben die schuin staan (zagenblad model )

en dan de prijs........ een bobber kan vanalles zijn , maar de duren onderdelen die er aan zouden moeten zitten daar krijg je bij verkoop niets voor dus dat hoef jij ook niet te betalen

je ziet een hele lijst hij kan nog langer
Maar probeer iemand mee te nemen die er meer verstand van heeft
voor deel is ook de motor is niet voor hem dus hij kijkt niet met emotie (daarom gaan er later veel huwelijken stuk hahaha )



jop
(jop-Op bij htmail punt com)
datum: 2012-09-08 10:00:58nr: 41218


bedankt dat zijn of is al een hele was lijst moet goede tips
ik zal proberen zonder emotie te kijken

wie heeft er nog meer goede aankoop tips

Mike
(norton888 bij live punt nl)
datum: 2012-09-08 12:34:19nr: 41219

En hou er zeker rekenschap mee dat je een originele nette Vulcan koopt vanaf zo'n 1000 euro...Dus die fiets kan wel verbobbert zijn , maar dat hoeft absoluut geen meerwaarde te zijn! Verbobbert, mooi nieuw klein kilometertellertje er op, op de ouwe km teller stond al 80.000 km...enz...

jop
(jop-Op bij htmail punt com)
datum: 2012-09-08 13:21:03nr: 41220

hoe kom ik er achter dat er speling op het balhoofd van motor zit

nanko
(ndevries bij kvi punt nl)
datum: 2012-09-08 17:08:24nr: 41222

Voorrem inknijpen en de motor naar voren duwen. De bovenste kroonplaat mag dan niet bewegen tov het frame en en er mag geen geklapper uit het balhoofd komen

jop
(jop-Op bij htmail punt com)
datum: 2012-09-09 09:30:30nr: 41225

Ik heb ergens gelezen dat de dynamo en de koppeling zwake plekken kunnen zijn wat en hoe kom daar achter

fred1
datum: 2012-09-09 17:05:15nr: 41226

als ze kapot gaan........................... als ze werken als je het ding koopt dan weet je in ieder geval wat er aan kan komen
Maar zo heeft iedere motor wel wat en je praat over een beestje van bijna 20 jaar ? die blijvenb niet zonder gebreken , misschien is hij al eens gerepareerd

minze
(minze_t bij live punt nl)
datum: 2014-04-20 22:05:24nr: 45033

ik heb inderdaad ook een gekocht en daar klopten de laatste 2 letters niet met het kenteken bewijs. kwam er pas achter toen ik hem in het hok had staan.

gratis
datum: 2014-04-21 09:01:39nr: 45034

neem een motor kenner mee

is alles opgelost

minze
(minze_t bij live punt nl)
datum: 2014-04-21 12:03:43nr: 45036

ik ben nog iets tegen gekomen. Er is een nieuwe dynamo op gezet. Heel mooi, maar daarbij hebben ze wel een stuk frame eruit gehaald en er weer ingelast. beetje jammer.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl