Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

warme bobine shovel

paul v dijk
datum: 2013-09-21 20:02:46nr: 44036

goeiedag iedereen die dit leest. ik heb mn shoveltje helemaal uit elkaar gehaald,en door hd hutten laten reviseren. heb m zelf helemaal opgebouwd,met speciale one of onderdelen. toen weggebracht naar meneer hutten voor,afstelling blok,complete nieuwe bedrading ,en nog wat dingen. de opdracht was,maak m rijdend! eenmaal klaar heb ik m opgehaald om te beginnen met inrijden . na 150 km bakkie gedaan ,en ja hoor,hij startte niet meer. gelukkig stond ik maar drie straten van huis. vanmiddag eens wat dingen opgezocht op internet,en zodoende met een losse draad aarde gemaakt op t frame vanaf de min van de bobine,meteen hoorde ik een plof.ik had spanning op de plus van de bobine,en met de draad maakte ik dus duidelijk beter aarde dan de aarde draad die erop aangesloten was. meteen daarna een trap! (kick only) en hij sloeg meteen aan en liep als een zonnetje. uitgezet,extra aarde draad getrokken,m de schuur uitgehaald,en nada !!! maar de bobine word wel gloeiend heet,dus die heeft spanning,t lijkt alleen wel of de bobine t seintje niet krijgt om die spanning om te zetten in vonk! . kan nu nog wel een heel verhaal eraan vastplakken,maar dit is al veeeel meer dan genoeg ,lol nou mensen,laat maar horen! ik weet t ,kan m ook wegbrengen,maar de knip is voorlopig ff leeg,en wie weet komt iemand hier met de oplossing? ikzelf denk dat de bobine gewoon helemaal naar de klote is. ik wacht op goede raad,met vroendelijke groet,paul.

Paul
datum: 2013-09-21 22:15:10nr: 44038

De bobine hoeft geen massa te maken om te functioneren als het een normale dual fire ontsteking is. Ik neem even aan dat je contactpunten hebt en geen elektronische ontsteking. In dat geval moet je bobine geschikt zijn voor kontaktpunten. Gebruik je een bobine die voor elektronische ontsteking geschikt is in combinatie met kontaktpunten, dan zal deze bobine het vroeg of laat geven, omdat de impedantie te laag is. Een andere oorzaak kan je condensator zijn. Heb je ook al gecontroleerd of de kontaktpuntenafstand nog goed is?

paul
(formule1961 bij hotmail punt com)
datum: 2013-09-22 11:13:55nr: 44040

sorry ,helemaal mijn fout. dr zit een compufire ontsteking in. een electronische . single fire. ik snap niet dat de bobine heet word,maar schijnbaar gewoon zn stroom niet doorgeeft aan de bougies. als t contact aan staat,word de bobine heet,maar starten doet tie niet.op een bepaald moment heb ik met een losse draad massa gemaakt,waarop ik direct een plof hoorde in de cilinder(benzinedamp?) daarna startte hij meteen en liep mooi. daarna uitgezet gewoon met t contact. daarna weer helemaal niks meer.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl