Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

BSA B31 primair kast

Cees van Middendorp
(c.middendorp28 bij upcmail punt nl)
datum: 2013-11-26 12:48:02nr: 44340

Hallo, even een vraagje over mijn BSA B31 van 1955:
Na veel lekkage van wel erg dunne olie heb ik de primaire kast en het blok afgetapt. Daar komt minstens een liter benzine uit!
Heeft iemand een idee hoe er zoveel benzine in de kast en blok terecht kan komen? (Wordt regelmatig met de BSA gereden, alstie stil staat zijn de benzine kranen dicht.)
Vast hartelijk dank!

Groet,
Cees


jacques ruijssenaars
(jacques.2009 bij live punt nl)
datum: 2013-11-26 15:27:41nr: 44341

waarde,

Ondanks het feit dat je de kranen dicht zet kunnen deze waarschijnlijk van kurken dichtmateriaal voorziene kranen gewoon benzine lekken. In ongelukkig geval indien ook jouw vlotter van de carb lekt kan de benzine doorlekken via je inlaatklep en zo het blok inlopen. Of dit in de primaire kast kan lopen ?? zou alleen kunnen indien je het carter voor meer dan de helft gevuld hebt met benzine zodat deze via de kruikastap de primaire kast inloopt. Zelf heb ik in eerder geval een BSA A50 welke na 2 weken een met benzine gevuld carter had naar bovenstaand voorbeeld. Dus ..... tap na een langere tijd eens je carter af en kijk of daar benzine in is te vinden.

Succes,
Jacques

dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2013-11-26 18:45:25nr: 44343

Dag Allemaal. Ik heb een BSA B33 mogen adopteren waar een klepzetel uit ligt.Russische & Italiaanse specialisten ken ik wel Maar weet iemand in het Gelderse of in Utrecht een bedrijf waar ze er en vese in kunnen zetten?
Bij voorbaat dank

g
datum: 2013-11-26 19:20:44nr: 44344

Helemaal met Jacques eens. Het carter loopt vol langs lekke kraantjes en een niet al te dichte vlotternaald, en dan langs de inlaatklep. En dat komt vaker voor.


Dolf, ik ken er wl een in Den Haag. Mag dat ook?

jacco
datum: 2013-11-26 19:49:54nr: 44345

Dolf,

Is Arnhem een optie?

Mvrgr. Jacco



jaak
(jeetje58 bij hotmail punt com)
datum: 2013-11-26 20:24:01nr: 44346

Als er benzine in het carter terecht komt, wordt dat dan niet door de oliepomp terug naar het oliereservoir gepompt?

Dus zou je de benzinegeur al moeten merken als je het olieresevoir controleert?


dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2013-11-27 11:51:34nr: 44347

Dag Jacco,Bedankt voor je reactie. ik zit in Dieren. Arnhem is geen optie, maar de oplossing. Waar moet ik daar zijn?

jacco
datum: 2013-11-27 13:07:49nr: 44348

Dolf,

Zie onderstaande site.
Toffe gozer zonder blabla.
En nee: het is geen familie, vriendje, en ik heb ook geen aandelen (om de muggezifters voor te zijn).

Mvrgr. Jacco

http://vandenbergengineering.nl

dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2013-11-27 14:19:42nr: 44349

Bedankt. Goeie tips verdienen geen gezeur. Zelfs al zou het familie zijn

cees
(c.middendorp28 bij upcmail punt nl)
datum: 2013-11-29 21:36:30nr: 44362

Bedankt voor de reacties, de vlotternaald, daar had ik niet aan gedacht. Dat is inderdaad het probleem, bij controle blijkt de vlotterbak leeg te zijn...Loopt dus elke keer het blok in.
Is daar een oplossing voor? Zou graag de carburateur houden, loop hij super op!


groet,
Cees


g
datum: 2013-11-30 13:08:24nr: 44363

@Is daar een oplossing voor@

1- Nieuwe kurkjes in de kranen onder de tank (of nieuwe kranen).
2- Een nieuwe vlotternaald of stift in de carburateur, die de benzinetoevoer echt afsluit als de vlotterbak vol is.

Beide oplossingen zijn te koop bij de verschillende leveranciers van Engelse onderdelen.

jacques ruijssenaars
(jacques.2009 bij live punt nl)
datum: 2013-12-02 11:09:25nr: 44365

Neem indien je kurken kranen hebt gewoon vervangende zonder kurk. BSA de Groot of Petersclassicebikeparts kan ze leveren maar kijk ff naar de aansluiting in de tank. Daar kan hij ook verloopstukken voor leveren. Die kurkendingen geven bij niet regulier gebruik van de motor altijd problemen.

Suc6
Jacques




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl