Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

wat zou jij doen ?

peter
datum: 2014-02-25 17:50:10nr: 44703

Ik heb een cilinder met beschadiging in de wand, doch groot zat dat ik denk....moet wat aan doen.

1 verbussen slijpen en dan nieuwe zuiger
2 andere cilinder slijpen en dan nieuwe zuiger
3 nieuwe zuigerveren en monteren (tenslotte liep ie goed)

Ikzelf zit aan 1 te denken qua prijs en wat gedaan wordt
2 is ook optie maar dan moet je al een STD of max+20 cilinder kunnen vinden die natuurlijk geen afgebroken ribben heeft
3 is goedkoop en voor die 1000km per jaar...maar blijft toch hangen in achterhoofd

ben benieuwd




huub
datum: 2014-02-25 19:26:29nr: 44706

Nou, ik zou gewoon voor optie 3 gaan.
Hij liep toch goed en als hij niet achterlijk veel olie verbruikt, dan nergens zorgen om maken.
Maar dan moet er natuurlijk geen scheur inzitten. Dan zou ik ook wat kriegelig worden.

Ik heb in het verleden vaak cilinders laten boren en overmaat zuiger(s) er in. Dit soms op advies van specialisten die de oude cilinder controleerde en hem versleten vond. De rest kan je zelf wel raden.

Daarna moet je ook wel weer iets van 500 a 800 km inrijden. Gedurende die periode loopt hij voor geen meter, ben je een gevaar in het verkeer, en ben je bang dat hij vast loopt.
Toen deed ik daar een maandje over. Nu minstens een seizoen (huisje, boompje, beestje vreet tijd).


dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-02-26 10:08:51nr: 44709

Zou er van afhangen wat voor motor het is. Onbeschadigde onderdelen zijn vaak noig wel te vinden. Maar als hij niet elk weekend het circuit op moet voor toptijden en gewoon goed reed zonder enorm veel carterdruk op te bouwen? Gewoon even fijn laten ophonen en nieuwe zuigerveren monteren.Succes

Peter
datum: 2014-02-27 16:09:08nr: 44719

Ok ben eruit.
Ga verbussen en std zuiger erin.
De Amal wordt ook opnieuw verbust
De magneet is al opnieuw gewikkeld
en de rest is al in nieuwstaat

dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-02-27 18:01:51nr: 44721

Gefeliciteerd!




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl