Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

wegligging suzuki gt 500

r.duyn
datum: 2014-03-09 07:00:11nr: 44768

Mijn gt500 gaat boven de 100km/uur wat met het stuur schudden wat niet echt een veilig gevoel geeft. Ik heb voorvork olie al vervangen en de banden zijn nog goed en er zit een konisch balhoofdlager in. heeft iemand hier nog een oplossing voor?

Pierre
datum: 2014-03-09 08:31:04nr: 44770

niet harden rijden dan

geniet op 80 km uur

huub
datum: 2014-03-09 09:39:52nr: 44771

Google even op "speed wobble".
De Nederlandse benaming weet ik niet, of bestaat niet.

Ik vermoed zelf dat de oorzaak ligt in de belabberde vering van een jaren 70 Japanner gecombineerd met banden.

Rudyhadee
(ruinalro.seidel bij home punt nl)
datum: 2014-03-09 10:32:46nr: 44773

Schudden in het stuur:

Veel voorkomende oorzaak is de band, hoogteslag en zijdelingse slag. Laat het wiel eens draaien en controleer dit.
Normaal gesproken verneem je dit al bij 60-70 km/uur, als je dan het stuur los laat en hij gaat slingeren, dan weet je hoe laat het is.
Pas met soort trucje's wel op dat de boel niet 1 kant op klapt, anders lig je op het asfalt.

G
datum: 2014-03-09 14:36:15nr: 44776

Als aanvulling op Rudy's verhaal.

http://www.youtube.com/watch?v=fvsDIq3WwVA

Paul
datum: 2014-03-09 21:22:39nr: 44780

Leerzaam filmpje G

marcel
(mmmm_smelter bij wish punt net)
datum: 2014-03-09 21:33:51nr: 44782

Frits Overmars heeft in de jaren 70 een stuk geschreven in Moto73 om een GT 500 raceklaar te maken incl de wegligging daarvan.
Dat is vast nog wel ergens op internet te vinden anders heb ik het blad nog wel boven liggen.
Let goed op speling van je achterbrug en gebruik goede achterschokbrekers.
Ooit eens suf gezocht naar een trilling in de voorhand van mijn BMW en bleek een harde plek in de voorband te zitten....Banden goed controleren
succes

ruud
datum: 2014-03-09 21:47:54nr: 44783

Heren,bedankt voor de verschillende oplossingen waarbij het advies om dan niet harder dan 80 te rijden een heel goedkope en praktische oplossing is....Maar ik ga toch ook wat andere adviezen opvolgen.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl