Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

honda CBX 550 f2 voorrem loopt aan.

Wim Buyvoets
(buyvoets bij ziggo punt nl)
datum: 2014-03-17 21:11:57nr: 44852

Hallo, is dit veel werk?
Wat kost deze klus?

gr Wim.

dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-03-18 16:09:31nr: 44853

Nee hoor. Remklauw losmaken,schoonmaken,gangbaar maken nieuw setje rubbers er in.Oppassen met de remvloeistof wat die is agressief op de lak. Remschijf op dikte en sporen controleren Meteen maar nieuwe remblokken er in. Spul weer monteren. Nieuwe remvloeistof er in.Ontluchten.Klaar.Zo gebeurd. Als je alles bij de hand hebt en lekker doorwerkt een half uur of zo. Als er door acherstallig onderhoud nippels afbreken of de remklauwzuiger verroest is.... Dan wordt het heeeel anders. Succes

Wim
(buyvoets bij ziggo punt nl)
datum: 2014-03-18 18:34:16nr: 44855

Mooi, bedankt voor de info. Weet je waar ik zo'n revisiesetje kan kopen?

dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-03-18 19:23:10nr: 44856

Bij elke Honda dealer denk ik nog. Of zoek anders eens onder klassieke Honda's onderdelen. CMSNL.com is een grote. De Blauwe Plaat een kleinere. Motorsloperijen hebben vaak voorraden NOS liggen, new Old Stock. Moet lukken. Succes

Jan Keijzer
(jc.keijzer bij online punt nl)
datum: 2014-03-19 00:01:19nr: 44859

Vriend Dolf is wat kort door de bocht, volgens mij was de CBX550F2 uitgerust met van die hele mooie ingebouwde schijfremmen, ga je niet redden in een half uurtje.
Op zoek naar een werkplaatshandboek, de zaak rustig demonteren en kijken of de rem zuiger(s) ingevreten zijn, zo niet netjes schoonmaken en met ATE vet weer in elkaar, als de zuiger(s) ingevreten zijn is het vroeg genoeg voor een revisieset, verwacht echter niet dat je gebruikt aan deze spullen komt, de voorrem van de CBX is redelijk uniek.
JCK

dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-03-19 11:08:31nr: 44863

Dag Jan, Je hebt gelijk. Heel raar, die motorfietsen heb ik nooit veel gezien, maar op de motorsloperijen waar ik kwam/kom zie ik telkens nog van die remmem liggen. Maar laat het een uur werk zijn? Het is Honda, dus ziot vast wel doordacht in elkaar. Oh ja: de SP Guzziet er nog steeds dapper op los :-)




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl