Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

benzine lekken op motorblok ?

gordel
datum: 2014-03-27 13:54:53nr: 44905

Na een ritje op de oude moto, heb ik gezien , dat er benzine op het motorblok gelopen is.
het kwam van de carburator joint bovenaan wat lekken ,maar dit is in orde.
mijn vraag is hoe kan ik best de benzine van het motorblok verwijderen.
het blok is van aluminium.

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-03-27 16:26:33nr: 44906

Uit laten dampen en poetsen met Belgom alu of roestaststalenkeukenbladenschuurmiddel

Arie. L
datum: 2014-03-27 18:50:15nr: 44907

Neem een ouwe onderbroek van je vrouw of de buurvrouw en veeg de benzine gewoon weg na de rit, dat doe ik al 40 jaar zo.

gordel
datum: 2014-03-27 20:18:31nr: 44908

Mijn vrouw draagt géén onderbroeken.
daarmee zit ik met een probleem0

Benzine is niet weg met zomaar op te poetsen.
is er zowaar wat ingetrokken.

Jozef
datum: 2014-03-27 20:50:33nr: 44909

ben jij goed af geen ondernroek ben je er zo bij

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-03-27 20:53:09nr: 44910

Moderne benzine bestaat voornamelijk uit bagger, aceton & alcohol. Dat vret lichtmetaal echt aan. Er zijn in Duitsland al 'opgeloste' brandstofinjectiesystemen gemeld.

Een onderbroek gaat het dus niet meer worden. Tank in het vervolg 'Super'Dat lijkt nog het meest op echte benzine.Brand beter, is niet agressief voor het brandstofsysteem en alles er omheen. En dan redt je het weer met een doek,

Succes

gordel
datum: 2014-03-28 08:01:39nr: 44911

Bedankt Dolf, voor de uitleg en zal u raad opvolgen.
NB waarom altijd die zotte praat?
die zitten op de verkeerde site.


gordel
datum: 2014-03-28 08:08:53nr: 44912

Bedankt Dolf voor de uitleg ,en zal u raad opvolgen.

waarom altijd die zotte praat, daar zijn toch andere site's voor.

had het met wat remmenreiniger gedaan,maar het is er niet volledig af.

bovenaan mijn deksel vlotterkamer tillotson carb zit er een kleingaatje en daar komt er een klein beetje benzine uit.
vlotter zal te hoog staan zeker???

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-03-28 09:02:30nr: 44913

Dag Gordel. Het valt doorgaans wel mee met de zotteklap op deze site vind ik. Maar soms is er blijkbaar wat melig of zijn medicatie vergeten.Lijkt me inderdaad handig om het vlotterniveau te controleren.
Qua moderne benzine: ik heb een caferacer met een polyester tank, de moderne benzine lostte het polyesterhars gewoon op. Dat probleem is opgelost met een E10 bestendige polykit van Restom via Matthys. Maar het gewone spul werkt ook in stalen tanks. Want die worden ook aangetast. En dat is hinderlijk bij een klassiekertank

gordel
datum: 2014-03-28 10:46:00nr: 44914

Beste dolf,bedankt voor de info.
moet ik mijn vlotter regelen zodanig dat hij in lijn ligt met het bovenste deksel ong.??
Want nu heb ik dit getest met gewoon de benzine- slang op de carb en de vlotter naar boven duwen tot de benzine stopt en zie dat ik vlotter nogal naar boven moet duwen.
het probleem is dat ik de vlotter niet kan regelen.
misschien kan ik op het steuntje wat bij solderen??.

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-03-28 14:36:33nr: 44916

Doorgaans is het goed als de vlotter afsluit als hij horizontaal ligt. En heel vaak is dat met wat subtiel buigwerk te doen. Succes

gordel
datum: 2014-03-28 16:32:05nr: 44917

het is in orde , ik heb er een beetje soldeersel opgezet zo dat de vlotter zo hoog niet komt en in lijn ligt met het bovendeksel.

dolf met de motoren van vroeger hadden de glazen van de achterlichten 3 kleuren rood -stop wit-plaatverlichting en oranje?????
heb dit met de oostduiste motoren gezien (mz) maar ook al met de Belgische FN.
waarom dient het oranje glas????

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-03-28 17:50:52nr: 44918

Geen flauw idee. Maar bij de MZ of DKW club moeten ze dat weten


g
datum: 2014-03-28 19:43:13nr: 44919

@Dolf@ ... in stalen tanks. Want die worden ook aangetast... @
Stalen tanks aangetast door moderne benzine?
Dat is echt voor het eerst dat ik dat hoor.
Voortaan maar een glazen tank dan?
Of overdrijf je een beetje?

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-03-28 21:21:01nr: 44920

Nee hoor. was het maar zo. De alcohol in moderne benzine trekt water aan. Dat water zakt druppeltje voor druppeltje naar het laagste deel, onder het niveau van de reservestand van de benzinekraan. Ik zit in de klassieke motor en autowereld. En in Duitsland is er al zwaar serieus onderzoek naar gedaan en het is bewezen.Zelfs vanuit de ADAC De tank en de chenische situatie daar is dat het staal opgevroten wordt. Alu en ander lichtmetaal verdwijnt ook gewoon. Dus een stalen tank coaten is geen fout idee.
En bij polyester tanks lost de hars op en blijft de glasvezelbewapening over. Dan krijg je een soort zeefje :-(

BRO
datum: 2014-03-29 13:40:09nr: 44926

Geachte heer Dolf
Alle negatieve bijwerkingen die jij noemt kloppen in het algemeen wel, maar ik denk dat er ook positieve bijwerkingen zijn.
Zo als het opzwellen van o-ringen en silicone sealant.
Ik ben jaren lang bezig geweest om doorzwetende motorblok naden dicht te krijgen, maar op de lange termijn werden ze toch weer nat.
De laatste 2 jaar gebruik ik bagger benzine, en langzaam aan is het doorzweten opgehouden?
Jij zou haast zeggen gooi af en toe een beetje benzine in het motorblok dan trekken de afdichtingen dicht.
En voorbeeld van opzwellen is de vlotterkamer, als ik die openmaak is de o-ring 5% te groot, na 2 dagen uitdampen past hij weer.
Ieder nadeel heeft ook een voordeel, zij een voetballer die niet de balle verstand van motorfietsen had.
Ik vind dat er maar weinig klachten zijn over het gebruik van bagger benzine in onze oldtimers.
Ik blijf voorlopig vrolijk deze bagger in mijn antieke jap gieten,
maar ik houw de boel wel in de gaten

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-03-30 10:52:40nr: 44930

Hoi Bro. Eens te meer het bewijs dat in ieder geval elk zijn eigen gelijk kan hebben. En je blijft je verbazend. Mijn zijklepper start na elke winterstop op alles als het maar nat is. Hij is niet veel beter gewend. Maar mijn zoon heeft een Honda 125 van zijn rijschoolhouder over genomen en dat ding startte na een winterslaap van een maand of drie vier ook in 1 X. Terwijl de vlotter van de tamelijk moderne Harley van een kennis vol met snot bleek te zitten. Straks weer ff de carburateurs doorspoelen. Lekker een stukkie rijden.

Jan dS
datum: 2014-04-02 22:53:30nr: 44948

Uit welke stof moet die onderbroek nu eigenlijk bestaan? Synthetisch, organisch of viscose?
Beste dank, Jan

plezant
datum: 2014-04-03 10:35:24nr: 44952

neem er een met remsporen lukt altijd

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-04-03 11:19:02nr: 44953

Katoen moet het zijn. Dus zoek het een of twee generaties terug.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl