Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

Moto Guzzi stopt na 2a3 km

Fred
datum: 2014-04-05 16:39:37nr: 44965

Dag, ik heb een vervelend probleem. Mijn Moto Guzzi V50C omgebouwd tot caferacer. En dat is super gelukt. Betekend dat ik de gehele motor uit elkaar heb gehad. Wat is nu het probleem. Motor start prima, maar ik rij 2a3 KM en dan stopt deze. Ook geen vooraankondiging van slecht lopen. Als ik de motor weer start, gaat het soms gelijk , soms moet ik een minuutje wachten. Daarna kan ik rond de 500 meter rijden, voor dat deze stopt. Ik weet ook niet of het een elektrisch of benzine probleem is. De motor heeft nu wel open luchtfilters. Maar ...tja...
Fijn als iemand mij op het goede been kan zetten waar ik moet zoeken.
Groeten Fred.

Heije
datum: 2014-04-05 17:58:08nr: 44966

Tankontluchting verstopt?

kabel
datum: 2014-04-05 18:19:00nr: 44967

Lijkt idd een benzineprobleem. Met de inhoud van de vlotterbakken kan de motor waarschijnlijk zo'n 500m rijden. Hou de benzinedop op een kier om de ontluchting van de tank niet te blokkeren en probeer het nog eens.

Eric
(eric.altruye bij hotmail punt com)
datum: 2014-04-06 10:18:47nr: 44969

Heb dat ook gehad met een LeMans III. Bleek een slecht contact in het contactslot te zijn. Tankontluchting is natuurlijk het meest waarschijnlijke.


bert
datum: 2014-04-06 16:15:46nr: 44971

ijs vorming in de carburateurs? door open luchtfilters meer lucht doorstroming in de carburateurs waardoor deze te arm komen te staan oplossing sproeiers aan passen (groter)

Fred
datum: 2014-04-06 16:36:52nr: 44972

Alvast dank voor jullie reacties. Ik ga eens rijden met de tankdop open, en ja dat contactslot....daar had ik ook al twijfels over. Ik hoop niet de ijsvorming. Ik laat het nog weten. Indien meer suggesties dan hoor ik ze nog graag. Fred

Fred
datum: 2014-04-07 18:40:09nr: 44975

Bedankt!!, ik denk dat Eric de winnaar is. De motor starte nu helemaal niet, geen vonk. Na wat gemorrel aan het contactslot was het weer ok. Ik heb dit twee maal kunnen herhalen. Dus of contactslot of relais. Wel vreemd dat ik op het verkeerde been gezet ben, en jullie ook dat de motor er steeds op ongeveer hetzelfde moment mee stopte

Eric
(eric.altruye bij hotmail punt com)
datum: 2014-04-07 19:37:41nr: 44976

Ben blij U geholpen te hebben Fred. Dat contactslot van Guzzi is echt een onding als er wat sleet op zit! Het slecht contact heeft me 3 maal in gevaar gebracht door uit te vallen: op de snelweg tegen 140 km/u., op een rond punt en in een scherpe snelle bocht. Vervangen dus! Mvg.


Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-04-08 10:53:27nr: 44978

TLM heeft imitatie vervangingscontactsloten. Die zijn goedkoper en beter. Maar houd al je stekker- en massa verbindingen ook goed in de gaten




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl