Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

ombouw van 6 naar 12 volt matchless bjr.58

Berend Pongers
(apartabarth bij hotmail punt com)
datum: 2014-04-20 13:25:10nr: 45025

Wie o Wie kan mij helpen aan een schema(tekening)
van een naar 12 volt omgebouwde 350 cc Matchless g3ls van 58

frans
datum: 2014-04-23 23:37:09nr: 45052

hi Berend als je naar 12 volt wilt heb je twee dingen nodig nl een veldwikkeling van 12volt voor je dynamo en een (bij voorkeur)elektronische spanningsregelaar van bv.een Bosch alternator uit een auto.Als je een schema wilt moet je wel wat geduld oefenen want ik moet het eerst op papier zetten en inscannen om dan door te zenden.Ik kan je wel zeggen dat het op mijn Bsa rimpelloos werkt en dit al wel 20.000 km.of nog meer. Groetjes

rudi jehs
(rudi.jehs bij yahoo punt com)
datum: 2014-05-06 21:59:23nr: 45182

hallo voor welk type bsa hebt ge dat gedaan ? ik heb een bsa a65 op 6 v moet ge een andere alternator steken ? momenteel heb ik een probleempje bij het vernieuwen van bekabeling. als ik de richtingaanwijzers aanleg l of r en druk op de rem of leg mijn licht aan dan pinkt alles mee en vertraagt de snelheid van het pinken wat heb ik verkeerd aangesloten ?? grtjs rudi

frans
(frans.vdc1 bij telenet punt be)
datum: 2014-05-06 22:20:59nr: 45183

hi Rudi mijn eerste gedacht is een slechte massa verbinding ergens en wat mijn motor betreft het is een 1-cilinder met een magdyno maar je kunt ook een alternator twin ombouwen naar 12 volt met dezelfde alternator.Het schema kan ik doorsturen.Wat je nodig hebt is een Zenerdiode van 12 volt en lampen en een accu en een bobijn.Schema volgt. Grtjs





Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl