Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

Guzzi versnellingsbak

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-04-24 09:40:12nr: 45054

Gisternacht rood licht bij eetcafe de Nieuwe Ruysch in Lieren.

Bij groen licht reed mijn Guzzi SPIII opeens niet meer. Geen aandrijving, nog maar een paar 'schakelstanden'in het pedaal. Bak opeens kapot. Iemand enig ide? Ik zet hem zo in elk geval op de brug.

Met dank aan de WegenWacht en de bergingsspecialist van garage Bosma uit Apeldoorn

nanko
(ndevries bij kvi punt nl)
datum: 2014-04-24 10:40:56nr: 45056

Dolf , vlotte kans dat de moer op de uitgaande as losgelopen is.
Met een beetje mazzel is aandraaien afdoende.
Als je pech hebt zit er een gat in de bak waar de passing van het lager van de uitgaande as zit (motor kant)


Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-04-24 11:41:53nr: 45057

Hoi Nanko, bedankt voor de tip. Het kopen van 5 liter benzine voor de BSA is er nog steeds bij ingeschoten. Maar het houdt me wel op de been. Al dat werk ook (en die kapotte Guzzi).

nanko
(ndevries bij kvi punt nl)
datum: 2014-04-24 12:13:28nr: 45058

Al aan gedacht dat je de inhoud van de guzzi tank ook kunt gebruiken ? ;-)

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-04-24 19:50:18nr: 45065

Hoi Nanko, Ik wil de BSA op echte Super laten starten, niet op dat bocht met alcohol er in. Niks mis met alcohol trouwens. Maar de guus is mijn auto en daar had ik druk mee. Tot die bak gister dus stopte met overbrengen. En vanochtend had ik een raar elektrisch probleem met mijn nood voertuig, een Audi 100 Avant uit 84: de knipperlichten deden het niet, de paniekzaaiers wel. Na een hoop gedoe een Poolse reparatie uitgevoerd: extra snoertje naar de zekeringhouder voor het knipperlicht relais. wat een gedoe met die ouwe zooi. Ik zal kijken of ik de Guus vanavond nog op de brug krijg en hoop dat jouw tip de oplossing is. En de BSA staat in elk geval hel tevreden te glimmen op twee nieuwe banden en met een verse voorvelg

Jan Keijzer
(jc.keijzer bij online punt nl)
datum: 2014-04-24 22:02:20nr: 45069

Dolf je springt ook niet echt zuinig om met het Italiaans erfgoed.
Behalve een gat in de bak, wil er bij een losgelopen moer op de uitgaande as ook wel eens een schakelvork breken, vraag maar niet hoe ik dat weet.
Vergrendeld de bak nog wel in z'n versnellingen, kan zijn dat de pal hiervoor niet meer echt wil en dan heb je er zo een paar vrijstanden bij.
Achterbrug eruit, en de (bak) olie aftappen dan moet het wel een beetje duidelij worden.

JCK

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-04-25 21:33:50nr: 45075

Achtervork ligt er uit. Morgen eerst op de Koningsmarkt in Velp naar Guzzi onderdelen zoeken. 's middags gaat de bakdeksel er af. Tot zover bedankt voor het coachen. ik meld wel wat ik vind.

g
datum: 2014-04-26 09:19:36nr: 45078

@op de Koningsmarkt ... onderdelen zoeken@
Houdt WA opruiming? ;-)

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-04-26 18:06:57nr: 45091

Dat had ik nu wel van mijn Russische zijkklepper verwacht maar niet van zo'n Italiaans topproduct. Nanko, jij had helaas ongelijk omdat jouw suggestie de goedkoopste was. Jan jij had gelukig ongelijk omdat ik me al als een vrouwenarts in die bak zag wroeten. Wat het was? de tandkrans in het achterwiel was van de naaf gescheurd.
Ik moet ff zsm een ander achterwiel scoren en dan kan de SP er weer tonnen tegen aan. Heb jij nog reservewielen Jan?

rob
datum: 2014-04-27 20:36:41nr: 45101

Meenemer zit met een rubber demper in het achterwiel en je hoefd dus alleen maar een goede meenemer te scoren

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-04-27 22:27:25nr: 45102

Yes. Heb ik al van Jan K gehoord die de patient heft bekeken. We hebben de meenemer er met vier schroevendraaiers uit gelift. Ik had al geprobeerd het met een zweedse tang te doen omdat ik dacht dat er nog een bus om de lagerhouder zat. Maar dat is dus niet zo. Bedankt voor het meedenken allemaal. . Meenemer is al besteld bij TLM's secondhandshop




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl