Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

stotterende Triumph Pre- unit

Ton
datum: 2014-05-30 09:03:24nr: 45347

Ik heb een Triumph TR6 Trophy van 1961. (1 carburateur en Lucas K2F magneetontsteking). Tot voor kort liep ie als een trein maar sinds een week of wat heeft ie bij optrekken wat moeite om beide cilinders mee te nemen. Met wat knallen en ploffen komt het meestal wel weer op gang en loopt de motor netjes tot het volgende stoplicht waar het gestotter opnieuw begint. Ik heb de magneet al schoongemaakt, bougies en kabels verwisseld maar het blijft steeds de linker cilinder die niet mee wil. Starten gaat prima, warm en koud en op toeren loopt de motor prima. Heeft iemand nog een tip wellicht?

henk
datum: 2014-05-30 09:49:06nr: 45348

denk dat je magneto (ontsteking) niet juist op punt staat

g
datum: 2014-05-30 19:27:07nr: 45364

Die magneto... zit daar niet zo'n koolborsteltje (stiftje) in dat wel eens slecht contact maakt?

henk
datum: 2014-05-30 20:59:52nr: 45366

maak je carburator eens ultrasonic zuiver
kan zijn dat hij te weinig benzine krijgt
sproiers zuiver maken

nanko
(ndevries bij kvi punt nl)
datum: 2014-05-30 21:11:01nr: 45367

Kijk ook eens bij beide cilinders of je een vonk van minimaal 8 mm kunt trekken.(schroevendraaier in de bougiedop)
Hoe hoger de druk in de verbrandingsruimte hoe meer spanning je nodig hebt om een vonk tussen de bougie electroden te krijgen
Als je gasgeeft wordt de cilindervulling groter en is dus de druk op het moment van ontsteken hoger.
Dat zou kunnen verklaren dat het stotteren bij gasgeven optreedt




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl